Όσα θέλεις να γνωρίζεις για την κετογενική δίαιτα
23 Jun

Όσα θέλεις να γνωρίζεις για την κετογενική δίαιτα

Times Read: 159

Τι ακριβώς είναι η κετογενική δίαιτα; Τι την έχει κάνει τόσο δημοφιλή παγκοσμίως;

Η κετογενική δίαιτα περιορίζει την πρόσληψη υδατανθράκων σε πολύ χαμηλά επίπεδα και βασίζει την πρόσληψη θερμίδων κυρίως στα λιπαρά και την πρωτεΐνη. Με αυτόν τον τρόπο, ο οργανισμός μας παράγει κετόνες, οργανικές ενώσεις που επιβάλουν στο σώμα μας την χρησιμοποίηση του λίπους σαν βασική πηγή ενέργειας.  

 

Η κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος Μαριέττα Μαρκούση μας ενημερώνει αναλυτικότερα:

«Ο βασικός λόγος που παραιτούμαστε σχετικά νωρίς από την δίαιτα που μας έχει προτείνει ο διαιτολόγος είναι η πείνα. Η πείνα που δημιουργείται από τις μικρότερες μερίδες φαγητού σε σχέση με αυτές που έχουμε συνηθίσει, από το "παράπονο" δηλαδή του στομαχιού. Η κετογενική δίαιτα υπόσχεται πως μπορεί να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο φαινόμενο. Προσλαμβάνοντας κυρίως λιπαρά και πρωτεΐνες, νιώθουμε περισσότερο 'γεμάτοι' και χορτασμένοι καθώς αυτές οι τροφές έχουν σχετικά περισσότερο βάρος και πέπτονται από το σώμα με αργότερο ρυθμό συγκριτικά με τους υδατάνθρακες»

Είναι αποτελεσματική η συγκεκριμένη διατροφή;

Γενικά οι διατροφές που βασίζονται σε χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων βοηθούν στην ταχύτερη απώλεια κιλών. Οι παρασπονδίες όμως μπορεί να στοιχίζουν περισσότερο!

Ποια είναι η δομή μιας κετογενικής δίαιτας;

H συγκεκριμένη διατροφή δεν περιέχει σνακ και αποτελείται κυρίως από πλήρη γεύματα. Γεύματα που αποτελούνται από καλής ποιότητας πρωτεΐνες, αρκετά λιπαρά (ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά, λιπαρά φρούτα όπως πχ το avocado κ.α), λαχανικά χωρίς άμυλο, ψάρια, καρύδια και άλλους σπόρους.

Πως θα βοηθήσει την εικόνα μας η κετογενική δίαιτα;

Μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες θα "στεγνώσει" το σώμα από το λίπος ταχύτερα. Η βασική πηγή ενέργειας γίνεται το λίπος το οποίο μεταβολίζεται πλέον πολύ ευκολότερα. Υπάρχει όμως περίπτωση η έλλειψη υδατανθράκων να προκαλέσει πονοκέφαλους, εκνευρισμό ή ζαλάδες. Γι αυτό συστήνετε όσοι ακολουθούν μια τέτοια διατροφή να πίνουν πολύ νερό και να δίνουν προσοχή στο χρόνο που επιλέγουν να την εφαρμόσουν.

Αξίζει να δώσεις μια ευκαιρία σε αυτή την δίαιτα;

H αλήθεια είναι ότι η κετογενική δίαιτα είναι ακραία.  Οι διατροφές υψηλές σε πρωτεΐνη πρέπει να ακολουθούνται για περιορισμένο χρονικό διάστημα αφενός γιατί επιβαρύνουν πολύ τον οργανισμό μας (η πέψη τους είναι πολύ δυσκολότερη σε σχέση με τους υδατάνθρακες) και αφετέρου γιατί αποτελούν δίαιτες «αποκλεισμού», με αποτέλεσμα ο οργανισμός μας να ζητάει εντονότερα όλα αυτά που στερούμαστε!

 

Γενικά, δεν θα πρέπει να ακολουθούμε δίαιτες που διαβάσαμε ή που μας πρότεινε κάποιος φίλος ή κάποιο blog με δική μας πρωτοβουλία. Θα πρέπει να μιλήσουμε με τον ειδικό, ο οποίος θα λάβει υπ` όψιν τον τρόπο ζωής μας, τις ανάγκες και τους στόχους μας και θα δημιουργήσει το καταλληλότερο και το πιο ασφαλές διατροφικό πλάνο για εμάς!

 

Μαριέττα Μαρκούση
MSc στην Αθλητική Διατροφή, Χαροκόπειο Παν/μιο Αθηνών
Σπάρτης 4, Αθήνα
Αναξαγόρα 9, Ν. Ερυθραία
Τηλ: 210-8672122
www.mariettamarkousi.gr

 

i-Cure TIPs...Λιποτροπικά σκευάσματα που στοχεύουν στο ενδοσπλαχνικό λίπος κυριολεκτικά απογειώνουν τη δράση μιας κετογενικής δίαιτας! Δείτε κάποια εδώ.

Powered By Digital4U - i-cure © 2016