Ενεργοποιήστε τον Μεταβολισμό σας
01 Mar

Ενεργοποιήστε τον Μεταβολισμό σας

Times Read: 180

Πολύ συχνά ακούμε να λένε για κάποιον ότι τρώει πολύ, αλλά δεν παχαίνει γιατί έχει καλό μεταβολισμό!! Ή αντίθετα κάποιον να λέει οτι προσπαθεί να χάσει κιλά και ενώ ακολουθεί κατά γράμμα τη δίαιτά του, η ζυγαριά είναι κολλημένη στα ίδια κιλά. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μεταβολισμό μας; Μπορούμε να τον ενεργοποιήσουμε και πώς;

Κάθε άτομο χρειάζεται ενέργεια η οποία χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την ενέργεια που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και τη συντήρησή του και ονομάζεται βασικός μεταβολισμός ή αλλιώς μεταβολικός ρυθμός ανάπαυσης και την ενέργεια που χρειάζεται για τις διάφορες σωματικές δραστηριότητες.

Ο βασικός μεταβολισμός είναι διαφορετικός για κάθε άτομο. Το φύλο, η ηλικία, η αναλογία μυικής μάζας-λιπώδους ιστού κ.ά. είναι παράγοντες που τον επηρεάζουν. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι δύσκολο να τα αλλάξουμε. Υπάρχουν όμως τρόποι που μπορούμε να υιοθετήσουμε προκειμένου να ενισχύσουμε και να ενεργοποιήσουμε τον μεταβολισμό μας.

10 tips για τόνωση του μεταβολισμού:

1. Μην παραλείπετε το πρωινό. Η καθημερινή κατανάλωση πρωινού συνδέεται με τη διατήρηση ή και την μείωση του βάρους, γεγονός που σχετίζεται με τη δράση της ινσουλίνης. Ο μεταβολικός ρυθμός μειώνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου και με ένα καλό πρωινό τον επαναφέρουμε στο φυσιολογικό ρυθμό του.

2. Σωστά και πολλά γεύματα. Τα σωστά ενδιάμεσα γεύματα βοηθούν στην ενίσχυση των καύσεων και επίσης μας αποτρέπουν στο να πέφτουμε σαν λύκοι σε ένα από τα κύρια γεύματα.

3. Πράσινο τσάι. Μπορεί να μην είναι το «μαγικό φίλτρο», αλλά η τακτική κατανάλωσή του παίζει σημαντικό ρόλο στην απώλεια κιλών λόγω των αντιοξειδωτικών κατεχινών που περιέχει, οι οποίες επιδρούν στη διαδικασία της λιπόλυσης και της θερμογένεσης.

4. Ενυδάτωση. Τα άτομα που πίνουν 8-12 ποτήρια νερό έχουν σημαντικά υψηλότερο βασικό μεταβολικό ρυθμό σε σχέση με τα αφυδατωμένα.

5. Πρωτεϊνη. Η πρωτεϊνη σε κάθε γεύμα βοηθάει να διατηρηθεί το μυικό σύστημα. Το 15-20% των ημερήσιων θερμίδων θα πρέπει λοιπόν να προέρχονται από πηγές πρωτεϊνης, όπως το άπαχο τυρί, ένα βραστό αυγό, οι ανάλατοι ξηροί καρποί κ.α.

6. Καυτερά φαγητά. Τα καυτερά φαγητά και η προσθήκη καρυκευμάτων στα γεύματά μας μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση του κοιλιακού λίπους και της όρεξης γιατί αυξάνουν τη θερμογένεση.

7. Συμπληρώματα διατροφής. Τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν τα παραπάνω συστατικά ενισχύουν και τονώνουν τον μεταβολισμό.

8. Το καλό στρες. Με το ήπιο στρες αυξάνεται η έκκριση ανδρεναλίνης, η οποία με τη σειρά της αυξάνει τον ρυθμό καύσης των θερμίδων.

9.  Αεροβική άσκηση και μυική ενδυνάμωση. Η άσκηση αυξάνει τη μυική μάζα και μειώνει το λίπος. Συνεπώς οδηγεί σε αύξηση του βασικού μεταβολισμού. Φροντίστε να κάνετε ασκήσεις μυικής ενδυνάμωσης σε συνδυασμό με αερόβια άσκηση 2 φορές την εβδομάδα.

10. Σωστός ύπνος. Τα άτομα που δεν κοιμούνται αρκετά έχουν μειωμένα επίπεδα λεπτίνης και αυξημένα επίπεδα γκρελίνης (μια ορμόνη που ρυθμίζει την όρεξη). Το αποτέλεσμα; Ο οργανισμός «αποσυντονίζεται» και ο μεταβολισμός του γίνεται πιο αργός.

Με τις παραπάνω συμβουλές σίγουρα μπορείτε να διατηρήσετε ένα σωστό σωματικό βάρος ή και να χάσετε τα παραπανίσια κιλά που σας ταλαιπωρούν. Τονώστε τώρα τον μεταβολισμό σας, αλλά και την διάθεσή σας.

 

i-cure.gr

Beauty & Wellness Team

Powered By Digital4U - i-cure © 2016